Nana Ashaa ;)

+facebook

+twitter

+the boss

+stuffs

+home

+exchange links



Disclaimer



Hayy! I'm Intan Rabiatul Natasha a blogger from Klang, Selangor. I'm sorry if i took so much time to keep updating my blog. Currently studying at Unimas :D ;)

P/S:I am now a degree student.





Social Networks


Hello-hello



They Are Hot




Lots of Thanks


I gain this template from This awesome girl. The header was made by me using the Photoshop CS4. I got the awesome font from Dafont and the awesome photo from WHI ;)




20th Sept


Assalamualaikum and Hello!



20/9/2013

Aku berjuang untuk hadapi semua ni dengan tenang. Aku berjuang untuk terima kenyataan. Aku berjuang untuk tidak menitiskan airmata. Tapi hakikatnya aku tak mampu. Aku tak mampu ubah kenyataan. Aku tak dapat terima semua ni. Aku cuba lenyapkan semua memori indah tu. Sebab ianya terlalu menyakitkan untuk dikenang. Kenangan yang indah tapi pahit.! Apa yang aku alami ialah apa yg aku tahu. Dan aku tak tahu apa yang orang lain alami.. terkadang berat untuk ungkapkan kata maaf walau aku sedar. Salah aku ke semua ni terjadi?

Siapa yang nak persahabatan selama bertahun lamanya berakhir macam tu saja? Tak pernahaku berniat jahat pada siapa-siapa. Tapi hakikatnya semua tu tak mengira orang. Aku tetap kena hadapi semua ni. Walau aku tak nak hadapi kenyataan ni tapi ini lah kebenarannya. Aku bersyukur. Aku bersyukur sekurang-kurangnya walau pun aku telah alami pengalaman yang macam ni. Tangisan itu tak boleh ubah apa-apa.

Dan aku sedar siapa yang selama ni berada di sisi aku. Aku belajar untuk tidak mudah menilai orang kerana aku sedar sekarang.. betapa peritnya di nilai oleh manusia sekeliling. Aku belajar untuk tak menyalahkan takdir. Aku belajar untuk lebih jujur dengan sesiapa pun. Aku belajar untuk tidak mencuba menyelamatkan keadaan yang dialami orang lain, kerana mungkin…. Pada suatu masa nanti.. orang yang sama akan gunakan kelemahan kita yang kita tonjolkan ketika cuba membantunya pada masa yang mendatangkan keuntungan bagi dirinya!

Dan yang paling penting. Aku belajar untuk keraskan hati aku dengan manusia yang bertopengkan SYAITAN!!  Aku akan benci dia. Sampai bila-bila! Aku belajar untuk lebih memilih pada masa akan datang.

Banyak kelemahan aku. Dan aku takkan harap sesiapa lagi untuk terima kelemahan aku. Takkan! Kita tak boleh hidup dalam dunia yang hanya bergantung pada pandangan orang. At the end, you just got nothing for your own life. The most important thing is you must do the right thing for your own good. Do what you want to do. But never forget the rules as muslims.

I used to be a very kind-hearted I guess. I forgave people easily. Because I love peace. I’ve tried so many times to keep hating people. And at the same time I know what I do is wrong. I wasn’t born to hate people. And I don’t even know how to seek revenge on people!

But I can't do this anymore. I don’t think I will keep doing the same thing.! I must get up!

I used to love them. And I still love them till today. Whatever had happened between us. I will never ever forget their kindness. Our happy moments. And the sad part of our memories. When this moments over. I will continue my life. I realized that they are better without me.

I will just acknowledge that I’m just.. a stranger.

I will start a new life when the time has come. But not as Intan. She is no longer alive. Intan is not me. Not anymore...









xxNana Ashaxx



Older Post | Newer Post